Lesson of life


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




I'm writing on a very significant date of me and my future mr (intro pun dah geli apahal ni?) Ok tak jadi tak jadi. Apa benda significant date mengarut semua tu. Yup. 10th of January. Ahad. The only hari yang aku free I mean weekend laaa bukan 10 haribulan je aku free. And still want to talk about lesson of 2015. Boringnya macam tak ada benda lain ke nak sembang?





Actually sebab previous entry ada mention pasal lesson. In term of friendship, in term of relationship, in term of workship (pun ada workship) aish, banyak sangat nak ngomel-ngomel. Tapi apakan daya, sekarang bukan zamannya aku membebel dengan panjang lebar nak hurai segala mak nenek ayat. Aku ringkaskan dalam satu frasa, "do not trust anyone". When I said anyone, I literally mean ANYONE!





To be honest, 2015 banyak ajar aku pasal kepercayaan. Trust. Benda paling susah nak dapat, tapi paling senang nak hilang. Dan spesis naif macam aku, (ini bukan puji diri sendiri, tapi sejenis ayat kekesalan) which is yang amat mudah percaya dengan orang, buatkan aku semakin dilanda 'trust issues'. Masih tak boleh move on dengan cerita-cerita sakit hati daripada syiton si bekas kekasih ditambah lagi dengan syaiton yang lebih neraka iaitu kawan-kawan yang disangka bff dan yang kau sayang bak saudara sekandung sendiri.





It's not going to be the main elaboration here. Cukuplah, aku katakan, life grows me well. Tak pernah aku rasa menyesal dengan apa yang dah jadi sepanjang aku bergelar manusia. Last year particularly. Sebab segala benda nilah yang buatkan aku lebih berhati-hati dengan orang sekeliling dan diri sendiri. And yes. Life will forever fuck us up to death. And the only thing we can do is... bertabah.





Mula-mula memang aku nak cerita detail pasal segala benda yang buatkan aku ada trust issues ni. (and it's not related to ex semata-mata). Tapi bila aku fikir balik, alangkah bagusnya kalau aku boleh tulis sesuatu yang lebih bermanfaat daripada tulis benda-benda macam tu. Maka, tak jadi nak tulis. Happy weekend readers. Aku nak hidup dengan cerita aman aman sahaja. Bye!









Comments